آسیب شناسی فروشگاه های بهاره
گزیده
نشست پژوهشی:
کیف چرم
خرید کیف چرم
کیف چرم ارزان
–
لزوم قانونمند شدن برگزاری نمایشگاههای بهاره با همکاری اصناف
–
نمایشگاههای بهاره کماکان محملی برای امداد به اقتصاد خانوارها
–
نمایشگاههای بهاره فرصت برای حمایت از ساخت باطن و تهدید برای ورود کالای نامرغوب به نام تولید داخل
–
گسترش فروشگاههای زنجیرهای جایگزین مطلوب برای نمایشگاههای فصلی
–
لزوم برخورد علمی و قانونمند با پدیده دست فروشی
–
اختصاص ۵/ ۱۷ ( هفده و نیم ) درصد از ایجاد ناخلص داخلی در واحدهای صنفی خرد و لزوم حمایت از این واحدها
–
رعایت نکردن موارد ایمنی و بهداشتی وسیع ترین چالش نمایشگاههای بهاره
پژوهش خبری صدا وسیما:فرهنگ خرید “شب عید” یک عدد از سنت های دیرینه در مرزوبوم میباشد و هرساله با نزدیک شدن به نقطه پایان سال، بازارها جنب و جوش خاصی داراهستند . برهمین اساس نزدیک به دو ده سال میباشد که در فصولی از سال، نمایشگاه و فروشگاههای فصلی عرضه بدون واسطه جنس با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی، حذف واسطه ها، کنترل قیمت و یاری به اقتصاد خانواده ها زمینه توجه دولت بوده است و برگزاری نمایشگاههای“فروش بهاره“ در آستانه سال تازه یک عدد از همین نمایشگاهها میباشد . این نمایشگاهها که به نمایشگاههای بهاره رایج شده اند، معمولا در مکان های ثابتی برگزار میشوند و در طی سالهای برگزاری با تغییرات چشمگیری یاور بوده اند بطوریکه در بخش اعظم این نمایشگاهها، همگی نیازهای خانواده ها برای عید اعم از پوشاک، کیف و کفش، آجیل و شیرینی، کالاهای حیاتی بادوام و اجناس مصرفی، ظرف و ظروف از تمامی دسته و مواد غذایی و پروتینی و… .به قیمت مناسب بفروش می رسد . اما برگزاری نمایشگاهها همواره خالی از اختلال نبوده و با مخالفت دورازشوخی صنوف روبرو بوده می باشد و علت مخالفت اصناف با برپایی اینگونه نمایشگاهها، جذب خریداران و کاهش مشتریان بازار در ایام شبکه های عمومی عید میباشد و بهترین روش امداد به خانواده ها به جای برپایی اینگونه نمایشگاهها در فضای غیراستاندارد را، فروش فوقالعاده و ویژه در دربین هر صنف می دانند .
برچسب: ،